Monday 27 July 2009

wonderpats VS wonderpots

Sabda Rasulullah saw :

"Orang yang cerdik ialah yang sentiasa muhasabah dirinya dan membuat bekalan amalan untuk selepas mati, dan orang yang bodoh ialah yang mengikut hawa nafsu dirinya dan bercita- cita kepada Allah dengan pelbagai cita- cita tanpa usaha"

(Riwayat Imam Ahmad, al- Tarmizi)

Tajuk takde kena mengena dengan sabda Rasulullah tu..tapi ada kaitan sikit sebanyak dengan kursus yang cik dina hadiri pada hari Sabtu baru- baru ni.TEAM BUILDING. Walaupun kursus yang memerlukan 'kerjasama..', tapi disebalik kerjasama tersebut setiap cikgu yang hadir akan muhasabah diri.

Pelaksanaan Kursus School Based adalah seperti berikut :

Dengan bermula slot 'senamrobik'..adoii laa..semua jadi macam murid tahun 1. Keluar sikap sporting mengikut gerak langkah 'instructer'. Cikgu Ahmad..amboii..macam 'Micheal Jackson'!! Kak Yus..naik 'sheikh' kaa?? Komain lagi korang. But it`s fun! Nak sihat la katakan masing- masing.

Slot kedua. Potensi Diri.
Mengkaji tentang potensi diri masing- masing. Pegi mana- mana kursus pun akan ada aktiviti ni dan bagi cik dina..masuk kursus yang kali ni pun, tetap dah tak ingat 'saya' ni warna apa. Kali ni dapat jadi geng 'EMAS'.huhu..yang bermaksud 'SAYA BERTANGGUNGJAWAB'..ada 'orang- orang' tu tak percaya cik dina jadi geng EMAS.hihihi.
Ciri- ciri orang yang berwarna EMAS ni..
1- Bersikap keibubapaan
2- Bertanggungjawab
3- Luas fikiran
4- Boleh dipercayai
5- Seorang yang setia
6- Sentiasa memberi perhatian
.....dan banyak lagi.(malas tulis dah.puji lebih ni!)

Slot 'My Letto Ku Sayang'..uhhh..sungguh membuatkan cik dina rasa sedih sangat..sampaikan nak keluar amik apple pun tak boleh dah. Orang lain dah nangis dulu. Sebenarnya nak bagi apple- apple tu dekat 'orang- orang' ni..tapi tak mampu untuk berdiri kat depan sambil air mata keluar berjujuran..huhuhu. 'saya' bagi apple tu kat sini ajelah ye!

To Kak Ani :
Sangat- sangat berterima kasih atas setiap bantuan, makanan, hadiah..kalau tak jumpa kak ani, saya tak pandai jahit tudung tau!

To Siti Khatijah :
Juga sangat- sangat berterima kasih sebab sudi menjadi pendengar yang setia..every monday morning..akan terdengar..'awat ni?? sedih ja nampak..'hehe.

To Cikgu Ahmad :
Terima kasih juga sebab banyak bagi tunjuk ajar dalam unit HEM. saya memang seorang setiausaha yang sangat pelupa. im so sorry for that! thanks for 'baiki' charger saya yang dua kali dah putus.hehe.

Dan rakan- rakan seangkatan yang lain..kak Miza, kak Yus, kak Raja, kak Azlina..tak tertulis ucapan buat kalian. cik dina amat hargai jasa baik anda. Friendship Forever!

Last but not least..slot tatabahasa. Semua cikgu dah tak senang duduk sebab jam sudah menunjukkan pukul 5.00 petang. Nak balik dah laaa..


time to rest!


cikgu- cikgu praktikum pun kena bersedia dgn kursus..


kumpulan JINGGA..hehe


wonderpats VS wonderpots yang bertajuk 'TOPI KU BUNDAR'




nota hujung : selamat menyelesaikan LDP SCHOOL BASED. im happy!

2 comments:

saya_suka menari jugak said...

dengan ini dijemput secara tidak rasmi ke sktupj.blogspot.com untuk melihat ore berjoget sakan...

cik dina said...

amboi2..sape yang paling excited??