Sunday 27 March 2011

:: masak untuk makan ::

Salam..

Internet dekat umah problem. Dah seminggu tak boleh on. Yang peliknya, lampu ada pulak berkelip- kelip. Hadoii..masing-masing malas nak menelepon En.TM. Udahnya, kena la menggunakan gajet sendiri yang tak berapa nak hebat lagi canggih ni.


Sebenarnya cik dina dah tak sabar nak masuk umah baru. Bukan sebab umah baru tu, tapi tak sabau la sangat- sangat nak guna oven baru.hihihi. TQ to 'MEM'Besar yang menghadiahkan a.k.a membelikan oven baru yang diidamkan2 kan tu..uiisshh lagi rancak lerr lepas ni projek masak- memasak.



Cuti minggu ni duk umah je. Sempat la habiskan 2 round basuh baju..siram- siram myHydrangea..ohh my pokok munge tu sudah hidup kembali..ingatkan dah jatuh tergolek,mati terus. Rupanya masih nyawa2 ikan masa tu. Sempatlah selamatkan dia semula. Daahh hari2 la kena menyiram sambil sembang2. Orang kata,kalau kita selalu bercakap dengan tanaman ni,insyaAllah dia cepat subur..ameen mudah2an.



Sambil2 berehat, baca blog, bukak fesbuk..tertengok la resepi pie. Hadoii laa..membuak2 nak buat ni. Tapi lain yang dibaca, lain yang dibuat.hihi. Cik dina baca resepi bread pudding with chicken black pepper..tapi yang dibuatnya chicken blackpepper pie. Dengan bantuan cik ayu yang tolong bagitau nak buat kulit dia, maka menjadilah PIE saya..



¤¤¤ masih tak berjaya meng'upload' gambar la bila update post dari henpon.ada sesapa boleh tolong ajar?? ¤¤¤

2 comments:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Sariminsarno-sarimin.blogspot.my said...

Saya dan keluarga memulangkan kepunyaan kamu
nordinarosle.blogspot
yang ada pada kami