Wednesday, 20 May 2009

seni itu indah.

ramai orang kata seni itu indah..memang la pun kan.dah seni.kita lah sebagai manusia yang dapat mencorakkan sesuatu seni tu.tapi ada jugak yang cik dina tengok sesebuah lukisan tu memang tak berseni langsung walaupun orang yang lukis tu kata seni.hmmm..ayat dah tunggang terbalik ni. tak berseni langsung menulis.hehehe.seni ni banyak kan..seni dalam menulis, seni dalam memasak, melukis, macam- macam lah.

pelihara binatang tu perlukan seni tak?? kalau bela binatang perlukan kesenian, memang sah la cik dina takde seni langsung dalam bab bela binatang. mana tak nya...bela ikan baru sehari je, ikan dah mati.ayoyo..macam mana niii..tu baru bela ikan kecik. belum kena suruh bela kura- kura ke, harimau ke..

Allah dah jadikan setiap manusia berbeza- beza sifat, kelebihan dan kelemahan..janganlah kita rasa rendah diri atau lemah dengan kelemahan yang ada pada diri kita..jadi, kena la redha dengan pemberianNya.ada hikmat disebaliknya.


nota hujung : sian ikan cik dina..4 ekor dah mati..sorry ye ikan. tak tau kat mana silapnya masa bela korang.




2 comments:

sk2pj said...

patutlah... ikan2 comel genik macam ni memang terlalu manja... sedikit punya tak kena pun tak mahu. cuba dina bela ikan keli ...

eL^Deena said...

waahhh ikan keli! saya tak boleh bela cikgu ahmad,sebab tu ikan kegemaran saya :D